Voor we dieper in ‘zichtbaarheid met een hoger doel’ duiken, een kleine gewetensvraag … wat betekent zichtbaarheid op dit moment voor je? Zichtbaarheid van jou en je bedrijf.
Word je er blij van, dat je zichtbaar kúnt zijn (op social media of je website, in een video of blog) en daardoor de juiste mensen aantrekt?
Of is zichtbaarheid iets dat je eigenlijk-meer-zou-moeten-doen-maar-het-komt-er-maar-niet-van’?
Zichtbaarheid staat op nummer 1
80% van de vragen die ik van vrouwen ontvang (wanneer ik naar de grootste uitdaging in hun bedrijf vraag) gaat over zichtbaarheid. Zelfs de meest succesvolle vrouwen lopen bij iedere groei van hun bedrijf tegen een soort van ‘onzichtbare drempel’ op.
Terwijl diezelfde vrouwen ook vertellen: “Eigenlijk weet ik dat ik meer zichtbaar zou moeten zijn. Zichtbaar vanuit mijn essentie, vanuit mijn hart en ziel. Ik heb het gevoel dat mijn bedrijf dan veel beter zou gaan stromen.”
Uitdagingen: energetisch én praktisch
Een belangrijke reden van het uitstellen van zichtbaarheid vanuit je hart en ziel (In je volle Lichtkracht!), heeft te maken met oude angsten. Diepgewortelde (onbewuste) overtuigingen vanuit vorige levens of eerdere generaties. Zó logisch, wanneer we ons realiseren dat het eeuwenlang niet veilig was om je Lichte kracht te laten zien.
Daarnaast heeft uitstel bij beginnende odernemers vaak te maken met :”Ik weet gewoon niet zo goed hoe ik het aan moet pakken. Moet ik echt iedere dag zichtbaar zijn op social media, of kan het ook op een andere (liefdevolle) manier?”
Zichtbaarheid met een hoger doel!
In de trainingen die ik geef ga ik uitgebreid in op marketing en zichtbaarheid. En help ik vrouwen om een brug te maken tussen zichtbaarheid en bezieling. Omdat het voor ons als sensitief en Licht mens belangrijk is om niet ‘zomaar’ zichtbaar te zijn.
Zichtbaarheid is geen doel op zich, maar eerder de manier waarop je een hoger doel bereikt, namelijk: (ziels)Verbinding met je potentiële klant
Liefdevolle verbinding
Want er zijn gewoonweg mensen die jou en jouw bedrijf nodig hebben, om stappen te kunnen maken.
En jij wilt niets liever dan deze mensen helpen helen, groeien en transformeren.
Het enige wat nodig is, is verbinding. Een manier waarop jullie elkaar ontmoeten en ook leren kennen.
Jouw blog als manier om verbinding te maken
Er zijn natuurlijk verschillende manieren om je potentiële klant kennis te laten maken met jou, je visie en je prachtige werk. Je kunt bijvoorbeeld regelmatig posten op social media; wekelijks een video of podcast opnemen en deze publiceren op Youtube of Spotify.
Of, je kunt iedere week of twee weken een artikel of blog schrijven, speciaal voor de mensen met wie jij graag verbonden wilt zijn (je ideale klant).
Een blog om jouw kennis en ervaring te delen
Veel vrouwen kiezen al snel voor het schrijven van blogs. Omdat het iets minder spannend is dan een video of podcast. Terwijl je wat meer ruimte hebt om je kennis en ervaring te delen dan in een post op social media.
Zelf houd ik van het schrijven van een wat langer artikel of blog. Het doet recht aan mijn natuurlijke manier van dingen ervaren en beschouwen. Een sensitieve, diepgaande manier van aanvoelen, invoelen en verwoorden.
Diep doorvoelen én begrenzing van tijd
De uitdaging én kracht in dit diepere doorvoelen van alles wat ik schrijf, deelde ik in de laatste blog met je in ‘gebruik de kracht van klank in je blogs’.
Ook beloofde ik om te delen, wat mij helpt om vanuit balans te schrijven. Balans tussen mijn diepe doorvoelen én structuur (zodat ik niet langer dagen aan een blog hoef te schrijven).
Bij mij werkte een combinatie van oefening (dus gewoon veel schrijven, inmiddels meer dan 100 blogs en tientallen artikelen op LinkedIn en in spirituele magazines) en schrijfcoaching. Door steeds opnieuw te schrijven en nieuwe izichten te implementeren, ontdekte ik een werkwijze die bij mij (en jou) als sensitieve en introverte vrouw past.
Deze werkwijze deel ik graag met jou
Zodat je het schrijven van jouw blogs niet langer hoeft uit te stellen. Zonder jezelf te pushen óf dagen te schrappen en herschrijven (en uiteindelijk alsnog je blog weg te gooien)
- Doe even je ogen dicht en stem je ontspannen af op je hart en ziel en maak energetisch verbinding met je ideale klant
- Voel in, wat de essentie is van de boodschap die je wilt overbrengen en delen. En schrijf deze essentie als een reminder bovenaan je papier
- Begin dan vrijuit met schrijven, vanuit je hart en ziel. En zorg ervoor dat je alles wat je schrijft steeds terug brengt naar de essentie van de boodschap van déze blog (zodat je niet alle zijwegen inslaat, die je ongetwijfeld tegenkomt)
- Lees hierna de blog nog een keertje over, om in te voelen of de volgorde klopt; is het helder voor je ideale klant, wat je in je blog verwoordt; heb je je aan die ene boodschap gehouden, of is er toch een zijweggetje ingeslopen (zo ja, parkeer deze voor een volgend blog)
- Post je blog (Celebration!) en breng eventueel je innerlijke criticus tot bedaren, wanneer het ‘nooit goed genoeg’ is. Je mag jezelf de ruimte geven om te groeien, ook in het schrijven van een aansprekend blog
………………………………………………………………………………………………………………..
Wanneer deze manier van werken bevalt, is de kans groot dat je blij wordt van de gratis vierdaagse die ik geef
Je meldt je her gratis aan: