Toen ik voor het eerst het woord ‘schrijfproces’ hoorde, duurde het even voor ik precies begreep wat ermee bedoeld werd. Het klonk ingewikkeld, iets wat vooral past bij schrijvers van indrukwekkend dikke boeken.
Maar na een tijdje (en een goede uitleg) voelde ik dat het eigenlijk gewoon gaat over: ontdekken op welke manier jij het meest makkelijk schrijft. Wat heb je nodig om in de schrijfstemming te komen en iets te schrijven wat een diepe indruk maakt op je lezers.
Jouw schrijfproces voor een goede blog
Het ontdekken van je schrijfproces is dus óók voor het maken van een blog of ander artikel super handig. Zeker wanneer een blog nog steeds niet zomaar uit je pen komt rollen, zodra je ervoor gaat zitten. En je er soms dagen (of weken) tegenaan zit te hikken.
Om een goede blog te kunnen schrijven heb ik persoonlijk vooral tijd en inspiratie nodig. Niet dat ik direct op inspiratie zit te wachten. Maar ik maak er tijd voor om geïnspireerd te raken.
Het heeft ook bij mij een tijdje geduurd voor ik tot het inzicht kwam dat ik de inspiratie voor een blog echt op kan zoeken. Dus niet afdwingen, maar wel ruimte maken voor datgene wat er vanuit mijn ziel gezegd wil worden. En dan vooral: datgene wat gezegd wil worden tegen jou als dierbare lezeres, prachtige Lichte ziel.
Mijn inspiratie komt vanzelf
De energetische plaats waar mijn inspiratie vandaan komt, daar is werkelijk meer dan genoeg. Mijn ziel en de Lichtgidsen met wie ik werk hebben beschikking over een eindeloze hoeveelheid nieuwe inzichten en de meest wonderbaarlijke oplossingen voor zaken die wij als mens als probleem zouden bestempelen.
Wanneer ik dus een uitdaging in de gewone wereld signaleer (van mezelf of bij een vrouw met wie ik werk) en me hiermee afstem op mijn Licht, wordt deze direct in een prachtig helder en vernieuwend Licht gezet. Een Licht dat ik kan gebruiken voor mijn blogs, als ik daar de tijd voor neem.
Komt jouw inspiratie ook vanzelf?
De kans is groot dat er ook voor jou meer dan genoeg inspiratie voor je klaarligt, wanneer jij voor je (potentiële) klanten een goede blog wilt schrijven. En ook is het vrij waarschijnlijk dat er zóveel klaarligt dat jij als mens volledig overweldigd wordt.
Er is zo ongelooflijk veel waar je over kunt of zou willen schrijven. En hoe krijg je dat nu goed op je (digitale) papier? Want ja, die inspiratie komt vanzelf. Vooral op de momenten dat je er niet op bedacht bent. Zoals onder de douche of tijdens het boodschappen doen. En zodra je er echt goed voor gaat zitten schiet er van alles door je hoofd en komt er niets bruikbaars op papier.
Keuzestress bij het schrijven van een blog?
Zelf had ik heel lang last van keuzestress als ik een blog wilde schrijven. Dan begon ik met een onderwerp en het voelde helemaal geweldig. Maar de zinnen stokten al snel en ik bleef twijfelen over de perfecte openingszinnen, de allerbeste woorden om mijn blog mee te beginnen. Of als ik vloeiend was begonnen twijfelde ik twee alinea’s verder of het wel interessant en leuk genoeg was. Zou ik toch niet beter een ander en veel treffender onderwerp kunnen nemen?
En bij dat andere onderwerp gebeurde vervolgens exact hetzelfde. Weer die blijdschap omdat ik iets zag wat ik zo graag met het papier wilde delen. Maar (je raadt het al) na twee alinea’s voelde het niet meer zo kloppend en zette ik uitgeput en teleurgesteld mijn schrijfboek of laptop aan de kant.
Kiezen voorkomt keuzestress
Nu begrijp ik dat het heel en heel erg logisch was, dat ik die stroom van inspiratie maar niet in een goede blog verwoord kreeg. En net zo logisch dat ik toen niet begreep waarom.
Na jaren schrijven én ploeteren op mijn blogs ontdekte ik dat ik eerst aan iets anders moest werken, vóórdat ik een goed artikel voor mijn bedrijf kon schrijven. Namelijk aan de keuze van mijn ideale klant.
Wat een ontdekking! De basis van mijn bedrijf was veel belangrijker dan ik ooit had bedacht. Al die frustratie en keuzestress voor het kiezen van een onderwerp had er gewoonweg mee te maken dat ik die belangrijke keuze nog niet gemaakt had. Ik vond dat ik niet kon kiezen voor mijn ideale klant.
Een blog wordt een dierbaar gesprek
Toen ik eenmaal die ontdekking had gedaan was de oplossing snel gevonden: ik maakte een duidelijk keuze voor de klant met wie ik het liefste werk. Met mijn bedrijf ging ik me helemaal richten op mijn favoriete Lichte zielen die nu op Aarde leven, met een prachtig en krachtig spiritueel doel. De mensen voor wie ik op Aarde ben.
Alle inspiratie die nog steeds voor me klaarlag (en ligt) hoefde ik vanaf die tijd alleen nog maar te richten op de vrouwen met wie ik het allerliefste werk. Waardoor het schrijven van een goed blog zo krachtig wordt als het voeren van een goed gesprek. Een liefdevolle communicatie tussen jou en mij, met mijn en jouw Lichtgidsen als ‘tussenpersoon’.
De communicatie begint energetisch
Het bijzondere is, onze communicatie begint altijd energetisch. Ook al staan we hier heel vaak niet bij stil. En in het energetisch veld waarin wij verbonden zijn voel ik vanuit mijn codes van Licht aan, welke vraag voor jou en veel andere vrouwelijke Lichtwerkers op dit moment belangrijk is. En vanuit het perspectief van dit Licht ziet mijn ziel een oplossing die inzicht en helderheid aan jou kan geven.
De inspiratie die ik daarna voel is dan de inspiratie vanuit mijn ziel en Lichtgidsen, die niets liever willen dan jou het antwoord geven dat je zoekt. Want het is hun (en mijn) hoogste doel om jou op je pad als Lichtwerker te ondersteunen. Privé en in je bedrijf. Zodat ook jij weer met jouw stralende Licht en uitzonderlijk krachtige codes bij kunt dragen aan de ver-lichting van de mensen om je heen.
Ook jouw keuze zorgt voor goede blogs
Wanneer jij nu voelt dat iets in jou dolgraag wil schrijven en het lukt je maar niet om de juiste onderwerpen te vinden? Omdat het er teveel of te weinig of de verkeerde thema’s zijn?
De kans is groot dat ook jij mag beginnen bij de keuze die voorafgaat aan het vinden van een blogonderwerp. Het is de keuze voor jouw ideale klant die voorkomt dat je in ieder blog verzandt en duizend mogelijkheden en nog meer loze woorden. Het is deze keuze die ervoor zorgt dat ook jouw blog een goed blog wordt. Een liefdevol gesprek tussen jou en jouw (potentiële) ideale klant.
Heb jij al gekozen?
Heb jij al gekozen voor een ideale klant? De klant met wie jij het allerliefste werkt en met wie jij dolgraag een dierbaar gesprek wilt voeren?
Nog niet? Neem dan nu wat tijd om vrijuit te schrijven. Met wie werk jij het allerliefste en heeft jouw werk het beste resultaat?
En heb je gekozen? Fijn! Dan kan het mooie werk van start gaan. Vraag jezelf eens af wat jij vandaag nog met deze persoon wilt delen en schrijf het innerlijke gesprek wat hierna ontstaat direct op. En verwerk het in je eerstvolgende blog.
…………………………………………………………………………………………………………………………
Voel je dat het resoneert en ben je op zoek naar nog meer heldere richtlijnen waarmee ook jij een bloeiend bedrijf als bewuste vrouwelijke ondernemer op kunt bouwen? Ondernemen, op de spirituele en bezielde manier die bij je past?
Je bent van harte welkom bij een gratis vierdaagse online business training